Just nu...

Min egen matchningsprocess går just nu otroligt segt måste jag säga... Känner mig ganska nere över det hela, känns som om ingen vill ha mig...? :(

Jag fick min ansökan godkänd och blev antagen till programmet den 31:a Mars. CC tjejerna sa till mig att det är väldigt individuellt, men att det brukar ta ungefär en och en halv vecka innan processen kommer igång på riktigt och man får sin första match. Nu har det snart gått en månad (!) och inte ett enda tecken har jag fått...

Jo, det enda som hänt är väl att jag fått mitt tjocka rosa kuvert med alla papper i; internationellt körkortsansökan, au-pair handbok, inloggningsuppgifter till min privata sida där mina matches kommer synas, hälsoundersökningspapper, visumansökan osv osv. Det känns ju bra, och lite overkligt, men jobbigt när det går långsamt med matchningarna.

Fick tipset att göra en aupairvideo, så att värdfamiljerna får se mig prata engelska och lite så, och det ska jag verkligen ta tag i nu känner jag. Usch vad tråkigt det är att vara så taggad till 1000 som jag är och få noll respons...

Jag fattar ju i och för sig när jag tänker lite på det att det är många som ansöker just nu, eftersom det snart är sommarlov och många har kommit på att det vore bekvämt att åka till hösten osv... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0