Collegefunderingar

Jag funderar en del över hur jag vill göra med mina collegekurser. Som ni kanske eller kanske inte vet så måste man som au pair plugga ett visst antal timmar, 6 s.k. credits (motsvarar ungefär 72 timmar). Jag vet att många au pairer är väldigt skoltrötta och tar s.k. weekendkurser för att "bli av" med det.
Så känner inte jag. Jag är också galet skoltrött, vill helst inte tänka på den alls. Men jag tror att det kommer att bli en helt annan grej att plugga på college! Jag tror knappt att jag kommer att tycka att det är väldigt roligt, och det kommer att vara så nytt alltihop så det kommer inte hinna bli tristess i det.

Fatta vilken chans, liksom! Att faktiskt få plugga på college. Hur många får den chansen, betalt dessutom? Kan det bli mer amerikanskt än så?

Vad jag har förstått det som så umgås man ganska ofta som au pair mest med andra au pairer, och inte för att det inte verkar roligt också, men college känns som en större chans att faktiskt få lite amerikanska vänner också. Vilket jag vill :)

Jag vill inte plugga engelska. Den får jag med mig ändå. Jag funderar lite på att plugga franska, eftersom det är en utav sakerna jag gärna vill göra hemma i Sverige och då kan jag ju "passa på", samtidigt som det känns lite off att åka till USA för att plugga franska, liksom...

Arkitektur, ekonmi, drama, psykologi... Massor med ideér har jag! Jag vet att det känns avlägset att redan planera detta, men det känns som att det är så mycket annat att tänka på när man väl kommer dit så det kan vara bra att ha någon idé i alla fall... 

 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Alice!

Halkade in har fran en annan blogg... och ville bara saga att jag tycker du gor helt ratt i att ta nan kurs pa college! Hur manga chanser far man att fa betalt for att plugga pa college liksom? :) Det ar sant som du sager, att som au-pair umgas du oftast med massa andra au-pairer. Manga ganger blir det dessutom att svenskar haller sig till svenskar, tyskar till tyskar osv... Jag vet hur det kan vara... har sjalv vart au-pair. Visst, ar ju inget fel i att ha nagra svenska au-pair kompisar eller folk fran andra lander, absolut inte! Ar skont att ha nan man kan prata svenska med. Nackdelen med att bara ha au-pai kompisar ar ju att alla au-pairer kommer och gar... svenskar kan du ju som sagt traffa i sverige. Passa pa att lar kanna locals! ;) Man vill ju enda uppleva allt som har med den amerikanska kulturen att gora. Sorry att det blev sa langt... lycka till med allt! Hoppas du far ett toppen ar!!



-Johanna

2011-05-14 @ 05:59:10
URL: http://loppansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0