Söndag, Like Crazy

Det blir ganska mycket sånt!

Åkte till Fairfield imorse för att tå tåget till NY med Astrid och hennes lillasyrra som är på besök, men när jag hals över huvud kom springandes ringde Astrid och frågade ungefär varför jag var där så tidigt? Vaddå tidigt?! Jaa, just det man ska ställa om klockan ja!
Gick till Starbucks för frulle istället och Astrid och lillsis kom också. När vi väl satt på tåget visade det sig att det VISST var jag som hade rätt! Mycket riktigt var vi en timme sena in till NY, så Emma, Johanna och Daniella fick vänta på oss...

Nåväl, när vi väl lyckats med en rendez-vous så tog vi tunnelbanan till Brooklyn och hamnade i Williamsburg, där tanken var att vi skulle strosa runt i secondhandaffärer och thriftstores, men tju fick vi för vi hamnade mitt i NY maraton istället. Det var jättehäftigt, gatufest! Band som spelade här och där, folk som sprang i alla möjliga utstyrslar (såg bl.a. en vikingamössa), festivalstämning, en kille som var utklädd till penis... Ja, ni fattar!
Satte oss på en polsk restaurang med en snygg kypare och åt lunch, sedan tog vi tunnelbanan tillbaka till Union Square där vi shoppade lite (inte jag) innan vi gick på dagens mål: Bio!

Vi såg "Like Crazy". En jättejätteunderbar film. Fast inte för alla, jag och Emma gillade den men de andra hade väldigt delade meningar. Se den, säger dock jag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0