Helg rå

Mindre exciting helg som ändå slutade ganska okej!

Lördagen var jag hemma och gjorde absolut INGENTING. Inte ett enda piss. Låg i sängen å kollade på tv, facebookade och sådär. Tog inte ens tag i att duscha... Tanken var att jag skulle ägna tiden med min värdfamilj denna helgen, eftersom jag åkte bort förra helgen. Men tji fick jag, för de var inte hemma...
Skypade Sara vid 15 tiden och vi bestämde oss för att ses i Norwalk så det gjorde vi. Hon, jag och Emma som också bor i Darien gick till American Apparel som finns i Norwalk, tröttnade, åkte till Stamford Mall istället, shoppade lite fast vi inte skulle, åt, åkte hem till Emma å kollade på Friday Night Lights, jag sov hos Emma.

På söndagen åkte vi till Stamford Harvest Festival, vilket blev mysigt. Jag fick klappa på lite pållar också, vilket först lindrade och sedan eldade på hästlängtan... :( Gick runt å hälsade på djuren, kollade på halloweenparad, kollade på pumpor, åt sockervadd... Lite så. Kändes väldigt amerikanskt och var mysigt.
Sedan åkte vi tillbaka till Darien och åt glass: MUMS. Gött när man fortfarande kan sitta ute och käka glass i oktober!

Sedan åkte jag hem och tänkte leka lite med värdfamiljen på söndageftermiddagen istället, men tji fick jag igen för värdpappan satt och jobbade och var inte så värst intresserad av mig och värdmamman och ungarna låg i hennes säng och kollade på TV och där kände jag inte för att lägga mig emellan dem liksom.
En grej gjorde mig lite irriterad; jag kommer hem och möts av "Nämen hej, vi var olroliga för dig! Visste inte att du skulle stanna ute igårkväll". "Men jag skickade ett sms till värdmamma?" "Jaha... Ja, skicka till mig nästa gång istället." Okej, för det första: hur skulle jag kunna veta det? Och för det andra: Om ni var oroliga, varför ringde ni inte...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0