Helgen som tog slut

Tjinx!

Nu är jag hemma i Redding igen (knäppt det känns att inte säga Westport längre) efter helgen med Oliven i NJ.

Åkte i Fredagskväll efter första jobbdagen (som bestod av att köra runt med killbarnet till Home Depot och lite andra affärer han ville till. Han lurade upp mig på motorvägen också, så nu är den premiären avklarad...) in till Westport med ett stycke stor (men nästintill tom, vilket visade sig vara ett klokt beslut) weekendbag över axeln. Lämnade bilen och hoppade på tåget mot New York. Väl i NY promenerade jag från 4th till 8th avenue, en promenix som i Svenneland nog borde tagit ca 10 minuter, men här med touristas överallt tar det närmare 20. Till saken hör att Times Square ligger mitt i det området, så man får trängas med kameror och tjocka gubbar med midjeväskor och I heart NY tishor.
I vilket fall tog jag mig relativt oskadd till fots till Port Authority, som busstationen där NJ Transit går heter. Fick prata med en jätteotrevlig dam i informationsdisken som inte förstod ett skit av vad jag snackade om och ville att jag skulle gå, ringde i panik till Oliven, hittade tillslut ett trevligt par vid biljettautomaterna som verkade ha lite mer koll och landande efter MÅNGA om och men på bussen till Paramus, NJ. När jag väl kom fram visade det sig att den busshållplatsen busschafförinnan sagt mig att hoppa av på inte alls var den som Oliven trodde att det skulle vara, så där var jag - vilse utanför Shop Rite - helt clueless, och Oliven visste inte vart hon skulle leta efter mig... Efter kanske 40 minuter och en massa krångel fram och tillbaka hittade hon mig, och vi åkte och käkade mexikanskt.

Lördagen jobbade Oliven och hennes värdbarn är nog det sötaste...! Hon hade dock en playdate, så det var 5 barn helt plötsligt jämfört med 2. Maj godd.
Vi lyckades dock klämma in lite shopping (bland annat hittade jag 1 liters flaskor Redken schampo och balsam för sammanlagt ca 380 kr! Sådana får man betala typ 400 spänn styck för hemma i Svenne!) och även helmysig middag ute. Jag blir bortskämd av att det är så billigt att äta ute här!

Söndag blev lite sovmorgon och sedan frulle på Dunkin donuts... Mamma, du skulle sagt "Åh, fy" om du såg islatten med vispgrädde som blev frukost den dagen. Lite mer shopping och även mitt livs första manikyr hann jag klämma in! Kändes lyx!

Hemresan tog typ dubbelt så lång tid som dit, och inte blev det bättre av att min GPS försökte lura in mig på helt fel håll på hemvägen från tåget! Trött tjej landade i badet med en bok innan hon somnade lycklig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0