She's alive!

Hej!

Bara så att ni vet så lever jag. Om ni nu var oroliga.

Jag är otroligt jävla asgnällig just nu.

1. Vi har ingen ström.
2. Vi har inget internet.
3. Vi har inget vatten.

Här i detta landet är man tydligen inte beredd på snö. För när det kommer snö så ramlar träd och elledningar över vägarna, internet och TV kablar pajar, strömmen går... Ja, you name it. Allt som kan gå fel gör det.

Dessutom prioriteras det väldans konstigt när det gäller uppstädningen; Lite grenar som sticker in på vägen det är högprio, men en jävla hörnstolpe med sjuttiotusen elledningar på sig som är på väg att falla rätt över en trafikerad vägkorsning, det är fine. Trasiga trafikljus i vältrafikerade korsningar, det är fine.
Tack gode gud att mallet i alla fall är öppet så att man kan shoppa...
Ni fattar grejen?

Det ska ta upp till en vecka att få tillbaka strömmen. Nu är det inte mest synd om just oss, för vi har en generator. Så vi har ljus. Och värme. Men vi har inget vatten = man kan inte ens spola i toaletten.

Tja, jag känner att jag inte ska skriva mer just nu för jag bara geggar ner er med depp. Men happy halloween på er i alla fall önskar jag ifrån Starbucks (där det i alla fall finns WiFi).

Köss!



Kommentarer
Postat av: Ida

OMG! Tur att det är bra med dig, toalett situationen förstår jag helt och hållet. Levde utan vatten i 10 dagar (vi hade visserligen dunkar) men man fick gå på toa ute... Hoppas verkligen de löser sig snart!

2011-11-01 @ 10:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0