Sun(NY)day

Söndagmorgon vart rätt seg måste jag erkänna...
Upp  blev det ändå, okristligt tidigt - kl 10 - och käka lite frulle med Sara, göra oss iordning och ta tåget in till NYC.
Sara, jag, Alisa, Johanna och Riikka vart det. Vi släpade oss in på Starbucks det första vi gjorde för koffein alternativt socker beroende på hur man är lagd, innan vi började promenaden längs Fifth mot dagens mål: Cental Park.

Stannade på vägen för att shoppa lite picknickmat, jordgubbar och annanas, och lite riktig mat också. Krånglade oss in i Central Park, solen sken så det var fler än vi som kommit på idén att gå dit, och tillslut hittade vi ett litet berg att slå oss ner på. Vi satt där i solskenet, käkade vår mat, tjötade och kände att livet är rätt gött.
Sedan tog vi en promenad igenom parken, tjötade en del mer, fotade. Snubblade över ett lesbiskt bröllop, ett straight bröllop, en akrobat/dansshow, en rullskridskoshow, en photoshoot... Livet i NY helt enkelt =)

När vi kände att vi gjort Central P för dagen så drog vi oss tillbaka längs Fifth och hoppade in i leksaksbutiken FAO Schwarz, ni vet jääättebutiken där de bl.a. har det stora pianot som man kan gå på och på så sätt spela med fötterna...? Som är med i filmen "Big"?
Anyways, vi fick se en show när de dans-spelade på pianot, jättehäftigt. Min kamera dog innan dess, tyvärr.



Kommentarer
Postat av: elin

Alice ! Du verkar ha det underbart ! :) Blir så avis när jag läser om allt ;) fin blogg :) Puss och kram från kode

2011-10-25 @ 08:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0